RİAK, Aralık 2016 Haftalık ve Günlük Radyo Dinleme Oranlarını Açıkladı

Doğduğumuzdan beri dinliyoruz… Annemizin sesini tanıyoruz önce, etrafımıza kulak kesiliyor her sesi anlamlandırıyor, duyduğumuz her tınıyı yeni şeylerle özdeşleştiriyoruz. Hangisi iyi, hangisi kötü öğreniyoruz. Zamanla her sesi duymaz, her şeyi dinlemez oluyoruz; daha seçici davranıyoruz. Bazen arkadaşlarımıza, bazen ailemize bazen de hiç tanımadığımız kişilere kulaklarımızı kapatıyor ve sadece kalbimizin sesini dinliyoruz. Ama tüm bu süreç içinde sadece radyonun sesini kulağımızdan hiç eksik etmiyoruz.

Radyo tiyatroları ile evimize giren, ilk çıkış parçalarına ev sahipliği yapan, son dakika haberleri ilk anda veren, yaratıcı reklamların vazgeçilmez mecrası radyo; senelerdir kesintisiz şekilde yayına devam ediyor ve sesini büyük küçük herkese etkili şekilde duyuruyor. RİAK AŞ tarafından Nielsen’e her ay yaptırılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın Aralık ayındaki erişim oranları ile ortaya çıkan sonuçlar, radyonun insanların hayatında çok önemli bir yer tuttuğunu kanıtlar nitelikte;

Haftalık radyo dinleme erişim oranı, araştırma sonuçlarına göre toplamda yüzde 62,9

  • Sosyo-Ekonomik Statü Grupları arasında radyoyu en çok dinleyen grup, yüzde 69,3 ile AB Grubu
  • Tüm SES gruplarında radyo dinleme haftalık erişim oranları yüzde 57’nin üstünde
  • En çok radyo dinleyen yaş grubu, haftalık yüzde 69,9 oranında erişim ile 45-54 yaş arası
  • Kadınların haftalık radyo erişim oranı yüzde 60 iken, bu oran erkeklerde yüzde 66

Her an etkili şekilde hedef kitleye ulaşabilen radyo yayınları sayesinde reklamverenler markalarını tüketiciyle kolayca buluşturabiliyor. RİAK AŞ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Olcay Akay, radyonun yadsınamaz erişim oranlarına dikkat çekerek; “Radyonun sesini insanlar günün her anında, nerede olurlarsa olsunlar duyabiliyorlar. Erişim oranlarını ve uygun reklam bütçelerini göz önünde bulundurduğunuzda ortaya çıkan tablo reklamvereni memnun ediyor.” dedi.

Medya planının doğru yapılmasının, doğru hedef kitle ve doğru kanal seçimiyle gerçekleşeceğini söyleyen Olcay Akay; doğru bir medya planı ile ilerlenmesi durumunda radyo reklamlarının etkisinin çok etkili ve olumlu olacağını dile getirdi.

Ortaya çıkan yaratıcı reklamların fazla para harcamadan istenilen hedef kitleye ulaşması, radyoyu reklam verenler için çekici kılmaktadır. Hedef kitleyi günün her saatinde yakalaya bilen radyo reklamları sayesinde, dinleyicilerin satın alma davranışları tetiklenebilir.

İstenilen hedef doğrultusunda etkili şekilde kullanılabilen radyo için Olcay Akay; “Bu mecrayı aktif şekilde kullanan tüm markalar, her zaman önde olacak ve yaptıkları işlerle adlarından söz ettirecekler.” dedi.

Raporu görmek için tıklayınız