Radyo, herkes tarafından ilgi gören mecralardan biridir. Aynı zamanda ulaşılabilirlik bakımından çok etkili olan ve yapısı doğrultusunda herkese her an ulaşabilen radyo, yayıncılar, reklam verenler ve ajanslar için dikkatle işlenmesi gereken, etkileri son derece iyi, ölçümlenebilir ve güçlü geri dönüşlere sahip bir mecradır.
Her açıdan önem arz eden radyo, en doğru ve etkili şekilde ölçümlenebilmesi nedeniyle, yapılacak tüm harcamaların sonucu daha öngörülebilir bir hale getirilir. Radyoda güçler birliği yaratılmasının yegane sebebi de, bu konu hakkında atılacak tüm adımların tarafları daha da ileriye götürmesi ve amaçlarına ulaştırabilmektir.
Doğru ölçümleme, raporlama ve analizler; dinleyiciye daha kaliteli içerikler sunulmasının yolunu açarken, reklam veren ve reklamcılara da hedef kitlelere net bir şekilde seslenebilme ve etkili ulaşım imkanı sağlar.