Sektörün ihtiyacına cevap vermek üzere radyoların tercih edilme sebepleri, DJ ve programcı performansları, radyo dinleme sıklıkları, tercih edilen program türleri, radyo dinleme eğilimleri vb. konuları baz alan bir araştırmadır.
- Araştırma RİAK Radyo Dinleyici Araştırması dahilindeki 30 ilde yaşayan – panele dahil olmayan 12 yaş üzeri ve haftada en az 1 kere radyo dinleyen kişiler üzerinde gerçekleştirilmiştir.
- Yapılan ilk araştırma; Nisan 2015’te 30 ilde 12 yaş ve üzeri 1.000 birey ile,
- İkinci araştırma; Ocak 2016’da 30 ilde yaşayan 12 yaş ve üzeri 1.000 bireyle,
- Üçüncü araştırma ise; Nisan 2017’de 30 ilde yaşayan 12 yaş ve üzeri 2.000 bireyle,
- Dördüncü araştırma; Temmuz 2017’de 30 ilde yaşayan 12 yaş ve üzeri 2.000 bireyle gerçekleştirilmiştir.
Araştırma, Nielsen Company Türkiye A.Ş tarafından yürütülmektedir ve her 6 ayda bir yenilecektir.