URYAD, Temmuz 2016 Haftalık ve Günlük Radyo Dinleme Oranlarını Açıkladı

15 Temmuz’da radyo, var olan potansiyelini bir kez daha gösterdi. Gücünü, etkisini, haber alma ihtiyacını karşılamadaki yetkinliğini son derece net bir şekilde ortaya koydu. Haber yayını yapan radyolar, rating rekorları kırdılar, milyonlar haber alma ihtiyaçlarını haber yayını yapan radyolardan karşıladılar. Teknolojinin sınırları ne kadar genişlerse genişlesin, kitlesel iletişimin atası olan radyonun yerinin asla değişmeyeceği somut olarak gözler önüne serildi.

Her ay URYAD A.Ş. tarafından Nielsen’e yaptırılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın günlük ve haftalık bazda Temmuz 2016 sonuçları açıklandı.

Buna göre;

  • Haftalık radyo dinleme erişim oranı, araştırma sonuçlarına göre toplamda yüzde 61,5
  • Sosyo-Ekonomik Statü Grupları arasında radyoyu en çok dinleyen, yüzde 69,5 ile AB Grubu
  • Tüm SES gruplarında radyo dinleme haftalık erişim oranları yüzde 55’in üzerinde
  • En çok radyo dinleyen yaş grubu, haftalık yüzde 65,9 oranında erişim ile 25-34 yaş arası
  • Kadınların haftalık radyo erişim oranı yüzde 58 iken bu oran erkeklerde yüzde 66

URYAD A.Ş. Genel Müdürü ve URYAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Olcay Akay, konuyla ilgili olarak, “15 Temmuz gecesi yapılan darbe girişimini nefretle kınıyoruz. Devletimizin ve milletimizin birlik olup bu girişimi püskürtmesi, ülkemizin geleceği adına kazanılmış bir zaferdir.
Medyanın çok önemli bir rol oynadığı bu zorlu süreçte, radyonun etkisini bir kez daha gördük. Yaşanan olaylarla bağlantılı olarak radyo dinleme alışkanlıklarında büyük değişiklikler meydana geldi. Özellikle haber radyoları diğer radyolara göre oldukça ön planda yer aldı. Vatandaşın gündemle ilgili haber alma ihtiyacının en yoğun olduğu bu dönemde, haber radyolarının temmuz ayı dinlenme oranları önceki aylara oranla çok yüksek seviyelere çıktı. Bu durum, ölçümlemelerimizin güvenilirliğinin somut bir kanıtıdır.” dedi.