.....Duyurular...............
24/02/2017
RİAK Teknik Komitesi Toplandı
RİAK A.Ş. Teknik Komitesi, 22 Şubat 2017 tarihinde yapılan ‘Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması Çalıştayı'nda çıkan sonuçları değerlendirdi.
Devamını Oku
23/02/2017
RİAK, İstanbul Üniversitesi’ni Ziyaret Etti!
RTÜK Kamuoyu, Yayın Araştırmaları ve Ölçme Dairesi Başkanı Şemsettin Gürpınar, Daire Başkan Yardımcısı Dinser Şahin ve diğer uzman ekip ile Doç. Dr. Haluk Zülfikar’ın da eşliğinde İstanbul Üniversitesi’ndeki değerli hocalarımızı ziyaret ettik.
Devamını Oku
23/02/2017
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması Çalıştayı Başarıyla Gerçekleşti!
RİAK Başkanı İlhan Uzundurukan'ın Hoş Geldiniz konuşmasının ardından Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması Çalıştayı'nda, birbirinden değerli konuklar kendi sektörleri açısından radyo araştırmalarının öneminden bahsettiler.
Devamını Oku
17/02/2017
Campaign Şubat 2017 sayısına konuk olduk!
RİAK Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Olcay Akay, Şubat 2017 Campaign sayısında, kamuoyuna ve özellikle de reklamcılık sektörüne detaylı veriler sunan ‘Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’ hakkında konuştu.
Haberin devamı için tıklayınız.
Devamını Oku
17/02/2017
RİAK, Ocak 2017 Haftalık ve Günlük Radyo Dinleme Oranlarını Açıkladı
Dinlemek; birine, bir şeye kulak vererek onu anlamlandırmak ya da dinlemek; kalpte hissetmek, ruhta canlandırmak… Duyduğumuz şeyler kalbimizi titrettiğinde, ruhumuzu renklendirdiğinde anlam buluyor aslında. Radyoda dinlediğimiz bir şarkı, program, reklam ya da bir haber anca ruhumuza işlediğinde önem kazanıyor ve hayatımıza dokunuyor. Bu yüzden dinlediğimiz şeyler ne kadar bizden olursa etkisi de o kadar fazla oluyor.
Her koşulda kesintisiz şekilde devam eden ve sesi hiçbir zaman kısılmayan radyo yayınları, insanlara haber ulaştırmanın, bilgi vermenin yanı sıra onların ruhlarına dokunarak ritmini her zaman etkili bir şekilde hissettiriyor. RİAK AŞ tarafından Nielsen’e her ay yaptırılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın Ocak ayındaki erişim oranları ile ortaya çıkan sonuçlar, radyonun insanların hayatında çok önemli bir yer tuttuğunu kanıtlar nitelikte;
Haftalık radyo dinleme erişim oranı, araştırma sonuçlarına göre toplamda yüzde 63,4
Sosyo-Ekonomik Statü Grupları arasında radyoyu en çok dinleyen grup, yüzde 69,9 ile AB Grubu
Tüm SES gruplarında radyo dinleme haftalık erişim oranları yüzde 57’nin üstünde
En çok radyo dinleyen yaş grubu, haftalık yüzde 69,3 oranında erişim ile 35-44 yaş arası
Kadınların haftalık radyo erişim oranı yüzde 60 iken, bu oran erkeklerde yüzde 67
Doğru yapılmış medya planlamaları sayesinde, hedef kitleye her zaman etkili bir şekilde ulaşan ve olumlu geri dönüşler alınmasını sağlayan radyo yayınları, markaları tüketiciler ile kolayca buluşturuyor. RİAK AŞ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Olcay Akay, radyonun etkili erişim oranlarına dikkat çekti ve; “Uygun reklam bütçeleri ile radyo yayınları, hedef kitleye kolay ve etkili şekilde ulaşmak için en etkili yöntemlerden biridir.” dedi.
Radyonun kendine has özelliklerinin kullanıldığı, yaratıcı fikirlere sahip reklamlar ile her zaman istenilen sonucun alınabileceğini söyleyen Olcay Akay; radyo reklamlarının hedef kitleler üzerindeki etkisinin kesinlikle yadsınamaz olduğunu dile getirdi.
Markaların, radyoyu etkin şekilde kullanması halinde hedef kitle ile günün her saatinde buluşulabileceklerini de sözlerine ekleyen Olcay Akay; “Yaratıcı radyo reklamlarının etkisinin görünmez olmasına imkan yoktur.” dedi.
Devamını Oku
14/02/2017
RİAK Ocak Ayı Hane Bazlı Ölçüm Raporu
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nın Ocak 2017 hane bazlı sonuçları açıklandı.
Araştırma sonuçlarına göre Ocak ayında Kral FM en çok dinlenen radyo olmayı sürdürürken TRT FM ikinciliğini korudu. Metro FM ise üçüncülüğe yükseldi.
Raporu görmek için tıklayınız.
Devamını Oku