.....Duyurular...............
19/12/2018
“Görsel ve İşitsel Yayıncılık Etik İlkeleri”
Radyo ve Televizyon Üst Kurulunca (RTÜK) güncellenen 20 maddelik Görsel-İşitsel Yayıncılık Etik İlkeleri, medya hizmet sağlayıcılar tarafından imzalanarak, kabul edildi. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, RTÜK Başkanı İlhan Yerlikaya ve medya hizmet sağlayıcıların katılımıyla düzenlenen törende URYAD olarak yer aldık. “Yeni Etik İlkelere” URYAD adına Başkan Yardımcımız Olcay Akay imza attı.
Medya hizmet sağlayıcıların “yayıncılığın toplumsal sorumluluk gerektirdiği bilinciyle izlenme/dinlenmeyi ‘tek ölçüt’ kabul etmeden yayınlarında uymayı taahhüt ettiğinin” aktarıldığı etik ilkeler 20 maddeden oluşuyor
- İnsan onuruna, temel hak ve özgürłüklere saygılı olmak
- Türkçe'nin doğru, güzel ve anlaşılır şekilde kullanılmasının yanı sıra dilin düzeysiz, kaba ve argo kullanımından kaçınmak
- İfade özgürlüğü ve haber alma hakkı çerçevesinde, olay ve olguları doğru ve tarafsız vermek
- Milli iradeye saygılı olmak
- Toplumun inanç, değer ve hassasiyetlerini gözetmek
- Irk, dil, din ve cinsiyet ayrımcılığına; aşağılama ve ön yargılara yer vermemek
- "Çocukların korunması" ilkesini gözeterek, çocukların ve gençlerin fiziksel, zihinsel ve ahlaki gelişimini olumsuz etkileyen yayınlar yapmamak
- Ailenin bütünlüğünü ve sürekliliğini desteklemek
- Kadını istismar eden içeriklere yer vermemek
- Özel hayatın gizliliğini korumak
- Şiddeti teşvik etmemek ve meşrulaştırmamak
- Çok sesliliğe ve kültürel çeşitliliğe önem vermek
- Kişilerin ve kurumların cevap ve düzeltme haklarına saygılı olmak
- Terör örgütlerinin amaçlarına hizmet etmemek
- Savaş, terör amaçlı saldırı, doğal afet ve benzeri olağanüstü durumların ortaya çıkardığı kriz zamanlarında sağduyulu ve sorumlu davranmak; toplumda korku ve infial oluşturabilecek yayınlardan kaçınmak
- Alkol, tütün ürünleri ve uyuşturucu maddeler ile kumar başta olmak üzere, her türlü bağımlılıkla mücadele konusunda gereken hassasiyeti göstermek
- Genel sağlığa zarar verecek yayınlar yapmamak, sağlık ile ilgili yayınlarda bilimselliği ve uzmanlığı ön planda tutmak
- İzleyiciyi yanıltıcı ve zaaflarını istismar eden ticari iletişim yayınlarına yer vermemek
- Çevrenin ve hayvanların korunması bilincini geliştirmek
- Haksız amaç ve çıkarlara hizmet etmemek.
Devamını Oku
14/12/2018
RİAK 2018 Kasım Ayı Birey Bazlı Ölçüm Raporu
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nın Kasım 2018 sonuçları açıklandı.
Raporu görmek için tıklayınız.
Devamını Oku
14/11/2018
RİAK 2018 Ekim Ayı Birey Bazlı Ölçüm Raporu
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nın Ekim 2018 sonuçları açıklandı.
Raporu görmek için tıklayınız.
Devamını Oku
12/10/2018
RİAK 2018 Eylül Ayı Birey Bazlı Ölçüm Raporu
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nın Eylül 2018 sonuçları açıklandı.
Raporu görmek için tıklayınız.
Devamını Oku
27/09/2018
Radyo Mecrası 2018 İlk Yarıyıl Harcamaları Basın Bülteni
REKLAM VEREN RADYONUN SESİNE KULAK VERİYOR!
Radyo mecrası, büyümesini 2018’in ilk yarısında da devam ettirdi.
Reklamverenlerin 2018 ilk 6 aylık radyo mecrası harcamaları 142.061.000 TL* olarak gerçekleşti.
RİAK Genel Müdürü ve Basın Sözcüsü Olcay Akay, ülkemizde Radyo Mecrasının Medya yatırımlarından aldığı pay Avrupa ortalamasının altında yer alıyor, bu gerçeği göz önünde bulunduracak olursak büyüme hacmi olan bir mecraya sahibiz.
Maalesef içinde bulunduğumuz 2018 yılı hem siyasi, hem ekonomik olarak son yıllarda en sıkıntılı geçirdiğimiz bir dönem olarak tarihe geçiyor. Mecramız tüm olumsuzluklara rağmen ilk altı ay %16* büyüme gerçekleştirdi.
Akay, radyo harcama verilerine bakıldığında mecrada yaşanan %16 oranındaki artış, radyonun reklamveren gözünde öneminin artarak devam ettiğini bizlere gösteriyor. Gelişen ve dönüşen Dünya koşullarında veri her şey, bu düşünceyle reklamverene şeffaf, denetlenen, güvenilir ve hesap verilebilen sistem içerisinde her ay düzenli raporladığımız Nielsen –RİAK araştırma sonuçları da çok önemli bir yer tutmaktadır.
Hiç kuşkusuz ki bu önemli büyümede, 2017 yılının son aylarında başlattığımız “RİAK Reklamverenle Kahvaltıda Buluşuyor” temalı toplantılarımızın da katkısı çok büyük oldu. Televizyondan sonra en yüksek erişimi olan Radyonun verilerle hedef kitleye verebileceği mesajları, tüketici üzerinde oluşturabileceği olumlu etkiyi, Reklamveren marka yetkililerine, ilgili medya ajansı ve radyo ajansı yöneticilerine, araştırma şirketimiz Nielsen’in sunumlarıyla gösteriyoruz.
Reklamverene bir kez daha verilerle diyoruz ki, “Tüketici ile Markanı buluşturabileceğin en uygun mecra olan Radyoda Reklamını ver maliyetlerini düşürerek kazan”
Hayatınızda Radyonuzun sesinin hiç eksilmemesi dileğiyle, Bizi Dinlemeye Devam Edin …
(*) Yayıncı kuruluşların TRT dahil edilmiş RTÜK beyanlarına göre, sponsorluk- ticari iletişim- ürün yerleştirme- tele alışveriş dahil 2018 ilk 6 ay radyo mecrası gelirleri 142.061.000 TL., 2017 ilk 6 ay radyo mecrası gelirleri 122.458.000 TL’dir. Bu rakamlara göre değişim oranı %16 büyüme olarak gerçekleşmiştir.
Devamını Oku
17/09/2018
RİAK 2018 Ağustos Ayı Birey Bazlı Ölçüm Raporu
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nın Ağustos 2018 sonuçları açıklandı.
Raporu görmek için tıklayınız.
Devamını Oku